Evitati Aceste Surprize Comune De Inchidere a Tranzactiei Atunci Cand Cumparati Sau Cand Vindeti o Locuinta
Inchiderea tranzactiei este ultimul pas in vanzarea unei locuinte - punctul in care titlul de proprietate este in cele din urma transferat de la vanzator la cumparator. In timp ce inchiderea ar trebui sa fie un eveniment extraordinar pentru ambele parti, surprizele nedorite ar putea transforma acest proces pivot intr-un cosmar care provoaca stres excesiv in ultimul moment sau chiar intarzie vanzarea.
Indiferent daca cumparati sau vindeti o casa, iata cateva surprize comune de inchidere - si cum sa le evitati:
Probleme cu asigurarea unui imprumut
Daca sunteti cumparator, schimbarile in situatia dvs. financiara in perioada dintre momentul in care ati fost aprobat pentru o ipoteca si inchierea tranzactiei pot influenta scorul dvs. de credit si pot determina creditorul sa reconsidere suma pe care o ofera. Acest lucru poate duce la o situatie devastatoare care ar putea intarzia in mod semnificativ inchiderea sau poate duce la deteriorarea completa a tranzactiei. In timp ce anumite circumstante sunt in afara controlului dvs., exista anumite modificari pe care le puteti evita pentru a preveni problemele legate de imprumutul dvs. in momentul inchiderii. De exemplu, creditorii pot fi atenti daca schimbati locurile de munca, aplicati pentru alte imprumuturi noi, nu platiti facturile la timp sau, in mod surprinzator, primiti o suma mare de numerar. Daca, in ciuda eforturilor dvs. cele mai bune, una dintre aceste situatii apare, contactati creditorul inainte de a inchide si a vedea daca puteti rezolva orice preocupari care le-ar putea avea.
Probleme la mutare in ultima clipa
Indiferent de cat timp ati trait in casa dvs., mutarea poate fi un proces coplesitor care poate provoca haos si intarzieri daca nu este totul planificat corect. De exemplu, unii vanzatori raman in casele lor pana in dimineata inchiderii, ceea ce le lasa foarte putin timp sa impacheteze obiecte personale, sa faca o curatenie finala si sa se asigure ca totul functioneaza corect, astfel incat cumparatorii sa nu se confrunte cu probleme pe ultima suta de metri.
Pentru a preveni aceasta frenezie, va recomandam sa va deplasati complet cu cateva zile inainte de a va inchide si sa va spalati profesional curtea. Amintiti-va sa verificati cu atentie locurile cum ar fi frigiderul, masina de spalat vase, dulapurile si sertarele pentru elementele pe care le-ati lasat in urma.
Vanzatorul ia anumite obiecte din casa
Multi cumparatori presupun in mod gresit ca anumite elemente - cum ar fi articolele si aparatele - raman in proprietate. In alte situatii, cumparatorii isi exprima interesul pentru achizitionarea mobilierului vanzatorului, dar in absenta unui acord ferm, acestia pot descoperi la inchidere ca vanzatorul ia aceste articole. Acest lucru ar putea duce la un sentiment de dezamagire a cumparatorului sau la o plata excesiva pentru proprietate. Pentru a evita aceasta situatie, asigurati-va ca contractul de cumparare include descrieri detaliate despre ceea ce se afla pe proprietate si despre ce vand cu vanzatorii. Contractul ar trebui sa reprezinte in mod clar asteptarile ambelor parti.
Erori la semnarea documentelor
In timpul agitatiei si crizei timpului de incheiere, atat cumparatorii, cat si vanzatorii nu pot observa greseli asupra documentelor de inchidere. Desi aceasta este o pauza deosebit de obisnuita pentru cumparatori, care au tendinta de a avea mai multe documente decat revanzatorii, erorile din documentele fiecarei parti ar putea deraia vanzarea. Evitati acest lucru solicitand documentele de inchidere in avans si luand timpul pentru a le revizui complet. Consultati agentul imobiliar daca aveti intrebari sau observati ceva suspect.