8 sfaturi pentru planificarea unei mutari fara efort
Procesul de vanzare a unei case, cumpararea unei locuinte noi, si transportarea tuturor bunurilor lumesti este coplesitoare. Cu o multitudine de detalii si emotii, de multe ori supervizarea este greoaie.
Indiferent de locul unde va aflati, e un drum lung pentru a solutiona mutarea intr-o casa noua. Nu este prea tarziu pentru a pune in aplicare unele din cele mai bune practici pentru mutarea ta.
Iata cateva sfaturi pentru a asigura o tranzitie lina:
- Incepeti planificarea mutarii imediat ce stiti ca este la orizont. Planificarea timpurie si pregatirea sunt critice pentru succesul procesului. Acest lucru poate fi dificil, mai ales daca te muti impotriva dorintelor tale, dar planificarea adecvata te va ajuta la atenuarea stresului atunci cand tranzactiile legate de cumpararea si vanzarea unei case incep sa aiba loc. Impacheteaza articole, cum ar fi decoratiuni de sezon, de care stii ca nu vei avea nevoie inainte de a te muta.
- Organizarea este cheia. Instituie un sistem de tinere a evidentei. In timp ce impachetati, numerotati ambalajul cutiei si realizati o lista care descrie in mod specific continutul pe care fiecare din cutiile numerotate. Luati in considerare si utilizarea autocolantelor de culoare.
- Daca aveti in plan sa angajati o companie care va ajuta la transport, selectati una devreme . Aceasta firma se va ocupa de unele dintre bunurile cele mai valoroase, astfel incat este util sa faceti o verificare prealabila atunci cand alegi una. Adresati-va la prietenii de incredere si de familie pentru recomandari, citeste si pareri on-line. Luati estimari de la cel putin trei societati. Determinati ce acopera fiecare asigurare in parte si luati in considerare angajarea uneia.
- Scapati de bunurile pe care nu mai aveti nevoie. Mutatul reprezinta un nou inceput; nu aglomerati casa noua cu obiectele care si-au facut deja treaba mai mult decat trebuia. Gazduiti o vanzare de garaj, vindeti articolele on-line sau la un magazin de transport, sau donati-le in scopuri caritabile. Daca scapati de lucrurile nefolositoare, veti economisi bani pe cheltuieli de mutare si veti avea mai putin de despachetat si de organizat in noua casa. Ca bonus, scapand de aceste bunuri nefolositoare, va face casa sa arate mai bine in fata potentialilor cumparatori.
- Faceti o lista a persoanelor si companiilor care vor avea nevoie de noua adresa. Aduceti-va aminte sa informati furnizorii de servicii, posta, despre modificarea noii adrese.
- Atunci cand ambalati, separati elementele cele mai valoroase, inclusiv bijuterii, documente importante, si amintiri de familie pretioase. Aceste elemente nu trebuie trimise cu camionul in miscare si trebuie sa ramana cu dvs, daca este posibil.
- Faceti poze la mobilier si opere de arta, in scopul de a documenta starea fiecarei piese inainte de mutare. Acest lucru va va ajuta intr-o revendicare impotriva societatii de mutare, in cazul in care orice element suporta daune.
- Nu uitati sa puneti deoparte bunurile de care aveti nevoie in timpul mutarii si pana incepeti despachetarea in noua casa. Va dura ceva timp ca sa goliti toate cutiile, asa ca impachetati ca si cum ati merge intr-o excursie, cu mai multe haine, articole de toaleta si bunuri personale usor accesibile.