Alliance Imobiliare Constanta utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Despre meritocratia indoielnica a agentului imobiliar in relatia cu publicul

In lumea imobiliara, agentii reprezinta legatura cruciala intre vanzatori si cumparatori. Rolul lor este de a facilita tranzactiile si de a asigura ca nevoile clientilor sunt indeplinite in mod corespunzator. Cu toate acestea, exista o problema frecventa in industrie - meritocratia indoielnica a agentilor imobiliari in relatia cu publicul lor. O expresie din imobiliare care imi place foarte mult este aceasta: „Casele vand case, de multe ori agentul doar incurca". Asadar, agentilor care se pricep la „de toate" le-as recomanda sa se limiteze doar la serviciile care aduc valoare, beneficii clientilor sai iar acestea, cumulate, sa se traduca in vanzari si sa lase proprietatile sa se vanda... singure.  In loc sa puna accentul pe servicii de calitate si satisfacerea nevoilor clientilor, multi agenti se axeaza pe propriile realizari si se lauda excesiv cu realizarile personale, in detrimentul intereselor reale ale publicului. Probabil ati observat postari de genul „Vandut in 2 zile”  (asta te duce cu gandul ca agentul s-a miscat foarte repede), insa nu am vazut nicio postare de genul „Vandut foarte greu in 480 zile”, pentru ca noi stim ca se intampla si asta. Dar asta desigur intra in strategia fiecaruia de marketing. Sau minunatele blog-uri/vlog-uri... Unii chiar se pricep sa scrie, sa produca conținut de calitate insa multi sunt de mare ras 😊 semnul asta arata ca rad acum, sunt praf, dar bine ca incearca. Așa ca daca acum ma inscriu pe lista agenților care scriu un articol de blog, sper sa ofer oarecare claritate pentru subiect. Stateam si ma gandeam zilele trecute la piata imobiliara ca este un pic blocata acum; oare asta ii face pe multi din agenti sa devina actori?

 

Punct de vedere personal:

Atunci cand am ocazia, explorez site-uri sau materialele de marketing ale unor agenti imobiliari si nu odata am observat ca multe dintre ele se concentreaza prea mult pe prezentarea calitatilor personale ale agentului - Eu fac, Eu stiu, Eu am solutia... Noi, facem și dregem. Descriu in detaliu experienta lor vasta, portofoliul impresionant sau cursurile si premiile obtinute. Desigur, acestea sunt elemente importante, pentru un agent care chiar a realizat și poate demonstra ca este adevarat ce susține nu doar vorbe in vant. Pentru astfel de agenti  am tot respectul. Insa intotdeauna publicul se va intreba: „Perfect, dar cum ma va ajuta pe mine ca vanzator sau cumparator?". Agentii care pun propria imagine inaintea nevoilor clientilor risca sa piarda increderea si interesul publicului. Personal, intotdeauna mi-a placut sa-si spuna clientii sau fostii clienti opiniile despre mine (au fost sau nu au fost multumiti de serviciile mele) decat sa spun eu despre cat de minunat sunt. Ma irita faptul ca vad in piata imobiliara oameni tunsi, frezati care par frumosi la exterior insă cu caractere dezgustatoare. Stiu la ce va ganditi acum „Padure fara uscaturi nu exista” insa atunci cand uscaturile incurca chiar trebuiesc eliminate. Cu toate astea, uscaturile au si un aspect pozitiv, ma ajuta sa fac mai repede diferenta in fata clientilor mei. Ce nu inteleg totusi este cum de clientii nu verifica cu cine lucreaza, atunci cand decid sa apeleze la serviciile unui profesionist. Tranzactia imobiliara este totusi una din cele mai importante tranzactii financiare pe care un om o face in viata, nu-i asa? Ce recomand consumatorilor de servicii imobiliare? Sa se informeze asupra a cateva aspecte de baza: Cine e el/ea (agentul) cu adevarat (ce spun altii despre el/ea nu ce spune el/ea), Are o firmă (sau lucreaza la negru), Are un sediu (sau face tranzactii din bucatarie), plateste taxe (emite facturi/chitante), Ce referinte are (ce spun fostii lui clienți), Ce il recomanda (vocea sau talentul de agent imobiliar), ce expertiză are pe ceea ce vand/cumpăr (cunoaște segmentul de piata), s.a.m.d.

 

Nevoile specifice ale publicului:

Cand vine vorba de vanzatori sau cumparatori, fiecare persoana are nevoi specifice. Un vanzator poate dori sa vanda proprietatea intr-un timp scurt, in timp ce un cumparator poate cauta o locuinta cu anumite caracteristici sau intr-o anumita locatie. Meritocratia adevarata a unui agent imobiliar consta in capacitatea de a intelege si de a se adapta la aceste nevoi specifice. Agentul trebuie sa fie orientat catre client, sa asculte cu atentie si sa ofere servicii si solutii personalizate, orientate catre satisfacerea reala a nevoilor si atingerea obiectivelor clientilor. Nu este despre ce iti place tie ca agent, nu tu cumperi sau vinzi!

 

Beneficii reale pentru public:

Publicul are nevoie de servicii imobiliare care sa aduca beneficii reale. Concentrandu-se pe nevoile și dorintele clientilor, agentul devine un partener de incredere in procesul tranzactiilor imobiliare. O lista de servicii prezentate de agent dar nerealizate este egala cu zero. Un agent imobiliar meritoriu trebuie sa ofere consultanta experta, sa intocmeasca estimari de valoare corecte ale proprietatilor, sa creeze strategii de vanzare sau cumparare eficiente si sa fie un negociator, un mediator competent in procesul tranzactiilor imobiliare. Este de la sine inteles ca este extrem de important ca agentul sa se concentreze pe servicii de calitate, pe satisfacerea clientilor si pe construirea de relatii pe termen lung, bazate pe incredere si respect reciproc.

Acest articol evidentiaza provocarea meritocratiei indoielnice in industria imobiliara și importanța prioritizarii nevoilor publicului in relația cu agentii. Acest lucru poate contribui la o experienta mai satisfacatoare si mai eficienta pentru toti cei implicati in tranzactii imobiliare.

 

Concluzie:

Intr-o industrie in care meritocratia ar trebui sa fie un principiu fundamental, este esential ca agentii imobiliari sa isi indrepte atentia catre publicul lor si nevoile specifice ale acestora si sa puna interesul personal pe plan secund lasand rezultatele in mana divinitatii.

P.S. Apropo...ultima vanzare chiar a fost in 2 zile (un apartament cu niste vanzatori foarte simpatici), dar am uitat sa postez pe Social Media. Pe de alta parte, inca am batai de cap cu o alta tranzactie din 2022.😊

Si chiar daca credeti ca articolul asta de blog e praf, tot se vor gasi unii sa-l copie si sa-l puna pe site-ul lor. Stiu asta pentru ca mi s-a mai intamplat...

 

 

sursa foto: freepik.com

E-BOOK GRATUIT!

Fii un cumparator informat! Vezi care sunt capcanele procesului de cumparare. Aboneaza-te la newsletter.