Aceasta intrebare ne-a intrigat chiar si pe noi, agentii imobiliari, care, de-a lungul anilor ne-am platit singuri educatia pentru a avea acces la cele mai bune informatii de pe piata. In prezent, agentii cu o experienta de peste 20 de ani ii invata pe entry agenti toate secretele acestei meserii. Agentii incepatori nu vin la noi cu o baza de cunostinte necesare domeniului pentru a profesa direct, ci situatia este cu totul diferita de cum ati crede. In mai multe agentii, acestia sunt tratati ca si ,,forta de munca de pe teren" deoarece lipsa cunostintelor nu le ofera baze intelectuale de prospectare eficienta. Totodata, situatia este chiar mai critica decat pare: sistemul in sine este prost-inteles atat de agentii noi, cat si de clientii agentiilor ( vanzatorii si cumparatorii ). Prin aceasta introducere dorim sa va punctam cateva aspecte cu care agentiile imobiliare se confrunta:
1. Lipsa informatiilor clare cu privire la activitatea AGENTIEI IMOBILIARE
De cele mai multe ori, atat vanzatorul cat si cumparatorul unui imobil au vehiculat ca agentiile sunt cele care stabilesc pretul pietei si totodata o cresc ingrozitor de mult datorita profitului pe care il fac in urma trazactiilor - ABSOLUT GRESIT. Va detaliem procesul de realizare al unei tranzactii pentru a observa factorul finaciar cheie de crestere al acestuia: Vanzatorul interesat de eficientizarea realizarii tranzactiei contacteaza agentia pentru a-i prelua, conspecta si marketa calitativ proprietatea. In urma conspectarii imobilului, agentul intreaba suma la care acesta doreste sa isi vanda imobilul, suma nefiind bazata de cele mai multe ori pe realitatea pietei deoarece evaluatorul nu este chemat pentru a-i face un raport cu privire la proprietate. In acest caz, agentul se confrunta cu o problema si anume: vinderea unei proprietati care este supra-estimata. Acesta incearca de cele mai multe ori sa indrume vanzatorul catre prospectarea pretului de piata deoarece, chiar si datorita bazelor de date eficiente pe care le poseda, agentului ii este greu sa vanda un produs la un pret mult mai mare. Spre credinta ferma a proprietarului ca pretul furnizat este corect deoarece el a vazut sigur ca vecinul a vandut la in acelasi sistem inchide aceasta discutie cu agentul si il lasa sa isi faca meseria, semnand un contract pe comision la tranzactie ( serviciile agentului sunt platite doar in cazul realizarii tranzactiei ). Vedeti si voi problema? Daca nu, haideti sa conspectam impreuna situatia: Vanzatorul propune un pret nejustificat real ( cand cererea este mare si pretul este direct proportional, considerat nejustificat ) si foloseste serviciile agentului pentru a-si atinge scopul. Agentul incearca pe cat posibil sa reuseasca deoarece este platit doar la castig, insa se da cu capul de foarte multe probleme, se depreciaza singur deoarece intervine degradarea stimei de sine, incearca sa ii ofere cumparatorului viziunea celui care vinde si il intelege din acest punct de vedere, insa tot ce incearca el real sa faca este sa impace si CAPRA si VARZA. Agentul defineste linia de mijloc care este zduituita din temelii de ambele parti. Deoarece momentan am precizat doar vanzatorul, ne face placere sa sa discutam putin si despre cumparator. Dragul nostru cumparator, cel care vrea sa cumpere mereu ieftin ne face dificila tranzactionarea eficienta in domeniul imobiliar. Proprietatile pe care le avem in portofoliu servesc nevoile fiecarui public tinta. Asadar, ele sunt conspectate si prospectate in ordinea benefica a clientului nostru. Facem referire la imobilele care sunt oferite corect pe piata si faciliteaza nevoile principale ale cumparatorului. In final, daca cumparatorii devin putini la numar, pretul proprietatilor scade. Este un sistem constant tip Balanta, unde statitvul este reprezentat de agentul imobiliar, iar talangile reprezinta vanzatorul si cumparatorul.
2. Lipsa educatiei agentului incepator in domeniu.
Nu avem absolut nicio pretentie cand vine vorba despre entry level. Depinde de agentie cum doreste sa il initieze in acest sistem, insa noi vom lansa in cel mai scurt timp un sistem bine-dezvoltat de cursuri pe platforma E-learning. Ce-i drept, am decis prin obiectivele noastre sa investim acolo unde statul nu a prezentat interes. Am observat comportamentul sistemului de recrutare in piata si avem o experiente de minim 25 de ani in imbunatatirea constanta a acestui sistem. De aceea, ne-am confruntat constant cu persoane necalificate care, datorita programului nostru de Training, au reusit sa se dezvolte atat personal cat si pe plan de business pentru a eficientiza corect o tranzactie necesara omului. Este foarte adevarat ca nu tine de nevoia legala a omului sa apeleze la o agentie imobiliara, insa tine de moralitatea sa sa vanda sau sa cumpere corect pentru buna functionare a tranzactiilor din stat. Daca nu reusim sa luam in calcul corectitudinea cu care acest sistem trebuie sa functioneze, o sa ne confruntam constant cu crize majore realizate doar din superficialitatea anumitor persoane de a face un profit mai mare decat normalul. De aceea, nu exista o institutie gratuita care poate cultiva agentul imobiliar pentru a eficientiza constant serviciile acestui domeniu care nu va disparea absolut niciodata. Speram ca in viitor sa fim apreciati pentru corectitudinea de care am dat dovada atunci cand profitul parea mult mai atractiv decat moralitatea noastra ca agenti.
3. Lipsa bugetelor de reamenajare si renovare al imobilelor vechi.
Daca cineva s-a intrebat pe cine afecteaza acest aspect cel mai mult, va putem raspunde noi: vanzatorul, cumparatorul si AGENTUL. De ce? Ei bine, incercand sa pastram acea linie de mijloc de care va povesteam ne confruntam constant cu urmatoarea situatie: vanzatorul doreste sa puna pe piata o proprietate foarte frumos-amenajata in interior. Absolut nicio problema pana aici, insa vanzatorul a investit timp si bani pentru a face un imobil sa arate precum si-ar fi dorit. Cu un apartament frumos renovat, agentul incearca sa ii aduca vanzatorului suma corecta de care se poate bucura pentru noi alegeri. Insa, aceasta suma din pacate nu se va ridica niciodata la asteptarile vanzatorului deoarece blocul in care se afla apartamentul nu a avut parte de absolut nicio interventie exterioara de cand s-a realizat. Ce faci in cazul in care ai reusit sa aduci un apartament la nivel de 5 stele, insa aspectul fizic exterior este de nici macar o stea? Poate de cele mai multe ori, aceasta este problema pentru care vinzi un apartament unde ai investit toate resursele si dragostea de care puteai da dovada, insa incepe sa nu te mai statisfaca datorita lipsei arhitecturii exterioare. Agentul se debusoleaza, insa isi continua munca si incearca sa ii arate noului cumparator ce anume si-a dorit vanzatorul sa realizeze, si anume o noua sansa la un confort familiar. Agentul este pornit si inversunat sa contempleze acest tablou, insa, pe drumul scurt de prezentare al imobilului catre cumparatori, acestia se opresc in fata cladirii, se uita unul la altul si fara a deschide primul conversatia, agentul aude doar atat: ,, NU ESTE CEEA CE AM OBSERVAT IN POZE!". Incercand sa treaca de problema exterioara, agentul invita cumparatorul in frumosul imobil pentru a-i face o prezentare demna de cartile cu basme. Insa, pe cat de frumoasa poate parea o poveste, coperta ii ilustreaza prima impresie ( in cazul nostru aspectul exterior ). Si uite asa, ne relatam iar la urmatoare intrebare: Ce vinde mai bine? Continutul sau coperta? Cred ca ne-am convins demult care este raspunsul la aceasta intrebare. Asadar, nu vom putea niciodata sa schimbam aceasta situatie sau probabil vor fi persoane care vor incerca. Daca ele vor exista, le vom incuraja pe orice cale sa ia atitudine si sa nu se opreasca niciodata din calea lor bine-sustinuta de majoritatea cetatenilor. Nu avem absolut nicio problema cu extinderea orasului si aparitia noilor complexe cu un design absolut fascinant, din contra, le avem deja in portofoliul nostru si pe acestea, insa rugam sa se ia atitudine pentru ingrijirea a ceea ce au reusit fostii dezvoltatori sa faca si anume: Sa structureze orasul de astazi si anume Vestita CONSTANTA. Le multumim lor pentru amintirile pe care le-am realizat in imobilele din toate zonele si promitem sa nu ii uitam.
Asadar, in atentia ta Alliance Real Estate a scris acest articol pentru a-ti oferi viziunea a peste 25 de ani experienta - In atentia clientului, prietenului, familiei de care Alliance s-a imprejmuit in anii sai de experienta.